QGRC Yönetişim, Risk ve Uyum

QGRC Yönetişim, Risk ve Uyum

Bu sistem, sektör bağımsız olarak her türlü organizasyonda uygulanabilir. QGRC ile riskleri proaktif bir şekilde yöneterek potansiyel sorunları önceden tespit edip gerekli önlemleri alarak hedeflenen risk seviyesine ulaşabilirsiniz. Yasal ve düzenleyici gereksinimlere uyumu sağlayarak cezai yaptırımlardan kaçınabilirsiniz. İş süreçlerini daha verimli hale getirerek kaynakların daha etkili kullanılmasını sağlayabilirsiniz. Daha iyi kurumsal yönetim yapıları oluşturarak stratejik hedeflere kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

  • IIA İç Denetim, COSO ve ISO 31000 ile uyumludur.
  • İç Denetim metodolojisini entegre olarak sağlamaktadır.
  • Sistem içeriğinde risk taksonomisi ücretsiz olarak sunulmaktadır.
  • Ek bir uzmanlık ve çaba gerektirmeden kolay yönetilir.
  • Kurum yapısına uygun implementasyon imkanı sunar.
  • ICI iş birlikteliği ile GRC eğitim desteği sağlar.
  • Rakiplerine göre maliyet ve ROI (Yatırım Getirisi) açısından avantaj sağlar.
  • Geniş entegrasyon kabiliyeti sayesinde tüm ERP sistemleri ile sorunsuz entegre çalışmaktadır.
  • Mobil uygulama üzerinden süreçler anlık takip edilebilmektedir.
  • Kullanıcı dostu arayüze sahiptir.
  • Çoklu dil desteği bulunmaktadır.

Yönetişim (Governance)

Yönetişim (Governance: Organizasyonun faaliyetlerinin, yönetim ve proje yürütme süreçlerinin genel iş hedefleriyle uyumlu olmasını sağlar. Politikaların, prosedürlerin ve sorumlulukların belirlenmesini içerir ve organizasyonun yönetim yapısını destekler. Bu kapsamda aşağıdaki modüller ile çözüm sağlanmaktadır.

Politika ve Prosedürler

Doküman yönetimine ait hazırlama, revizyon, iptal, gözden geçirme, kontrol, onay gibi tüm süreçlerin dijital ortamda yönetilmesini sağlar. Standartların gerekliliklerini karşıladığı için denetim süreçleri kolay yönetilir.

Politika, prosedür ve diğer doküman tipleriniz için klasör ağaç yapınızı oluşturabilirsiniz ve klasör bazında erişim ve işlem yetkisi tanımlayabilirsiniz.

Toplu aktarım özelliği sayesinde tüm dokümanlarınızı hızlı ve kolay bir şekilde tüm bilgileri ile birlikte aktarabilirsiniz.

Klasör veya doküman özelinde yetkilendirmeler ile rol veya kullanıcı gruplarına görüntüleme, yazdırma, hazırlama, revizyon ve iptal yetkileri tanımlayabilirsiniz. Bu sayede kullanıcılar sadece yetkili oldukları dokümanlar üzerinde işlem yapabilirler.

Ortak süreçlere ait dokümanlarınız için görüş isteyebilirsiniz. Verilen görüşlere göre son düzenlemeleri yapıp dokümanlarınızı kontrol veya onaya gönderebilirsiniz.

Dokümanlarınızı onay sürecinden önce kontrole gönderebilirsiniz. Bu sayede yayınlanmadan önce sistem üzerinde gerekli kontrollerinizi sağlayabilirsiniz.

Kontrol ve onay süreci tamamlanan dokümanlarınız son onay sonrası yayınlanır ve kullanıcılara sistem üzerinden “Okunması Gereken Dokümanlar” olarak görev oluşur. Yayınlanan dokümanlar için sistem tarafından otomatik mail gönderilir.

Okunması gereken dokümanlarınız için kullanıcılardan “Okudum, kabul ediyorum.” Onayı alabilirsiniz ya da anket paylaşarak okuyup okumadığını kolaylıkla takip edebilirsiniz.

Hızlı doküman arama özelliği sayesinde ister webten ister mobilden doküman adına veya koduna göre arama yapabilirsiniz. Dilerseniz doküman içinde arama özelliğini kullanarak ilgili dokümanlara erişebilirsiniz.

Denetimlerde önemli bir adım olan Doküman Master Listenizi sistemden tek bir menü aracılığıyla otomatik bir şekilde oluşturabilirsiniz.

Dokümanlarınıza ait gelişmiş raporlama özelliği sayesinde istediğiniz veriyi hızlıca raporlayabilirsiniz. Ayrıca Dashboardlar menüsü üzerinden zengin grafikler oluşturabilir ve istediğiniz formatta çıktı alabilirsiniz.

Klasörlerinize yerleştireceğiniz doküman şablonları ile güncel revizyonlarını, tarihlerini, dokümanlarınızın onaycılarını, logolarını otomatik bir şekilde dokümanlarınıza bastırabilirsiniz.

Revizyon işlemleri için her dokümanınıza veya klasörünüze özel gözden geçirme periyotları tanımlayarak, periyodu gelmiş dokümanlarınızın gözden geçirilmesi için ilgili doküman sahibine görev düşürülmesini sağlayabilirsiniz.

Dokümanlarınızı birbiri ile referans doküman olarak tanımlamanız durumunda, herhangi bir doküman revize olduğunda referans dokümanlarının sahiplerine de sistem üzerinden bildirim gönderilmektedir.

Dokümanlarınız için kontrollü kopya özelliğini kullanabilirsiniz. Bu sayede yayınlanan dokümanlar için kontrollü kopya sorumlularına görev oluşmasını sağlayıp, mail ile de bilgilendirme yapılmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca raporlar menüsü üzerinden kontrollü kopya süreçlerini kolaylıkla takip edebilirsiniz.

Doküman editör özelliği sayesinde dokümanlarınızı uygulama arayüzünde hazırlayabilir, revize edebilir veya iptal edebilirsiniz.

Mobil uygulama ile çalışanlarınızın anlık dokümanlara erişimini sağlayabilir, yöneticileriniz için de görüş, kontrol veya onay süreçlerini yönetmelerini sağlayabilirsiniz.

Süreç Yönetimi

Süreç yönetimi, bir kurumun performansının sürekli olarak iyileştirilmesini sağlayan bir yönetim disiplinidir. Süreçlerin geliştirilerek hedeflenen noktaya ulaşabilmesi için yapılması gereken modelleme, süreç performans değerlendirmesi ve iyileştirme faaliyetlerinin gerçekleştirilmesine katkı sağlar.

  • Norm Kadro Çalışmaları - Görev ve Sorumlulukların Tespiti
  • Revizyon – Kontrol – Onay – Dağıtım ile Çalışanların Katılımı
  • Süreçler Arası Etkileşim Haritası – Uçtan Uca Süreç Yönetimi
  • Maliyet, İşgücü ve Zaman Tasarrufu
  • Esnek Görsel Tasarım
  • Süreç Performans Takibi
  • Kaynak Planlaması
  • İş Sürekliliği
  • Süreçler ile Müşteri – Tedarikçi Etkileşimi
  • Dağıtık Yapıların Merkezi Olarak Yönetilebilmesi
  • Verimli Kaynak Yönetimi
  • Süreç Olgunluk ve Etki Analizi
  • Risk ve Kontrol Yönetimi

Kurumunuzun tüm süreçlerini modelleyip, haritalandırabileceğiniz, süreçlerinizi, süreçler üzerinde iç ve dış paydaşlarınıza tanıtıp, gözden geçirmeler ve revizyon işlemleri ile güncelliğini sağlayabileceğiniz çözümdür. Bunun yanında;

  • Süreç yönetimi altyapısını kurum kültürüne göre oluşturabilirsiniz.
  • Kişi bazlı yetkilendirme sayesinde kullanıcıların süreçler üzerindeki yetkilerini tanımlayabilirsiniz. (Modelleme, revize etme, onaylama, görüntüleme, eski revizyonlara erişebilme)
  • Modellenmiş süreçler sayesinde mükerrer yapılan işlemleri ortaya çıkartarak işgücü, zaman ve maliyet kaybını azaltabilirsiniz.
  • Süreç etkileşim şemaları ile yapılan değişimlerin sonuç öngörüsünü elde edebilirsiniz.
  • Organizasyon birimleri bazında ilişkili iş süreçlerini uçtan uca modelleyerek ekip çalışmalarını destekleyebilirsiniz.
  • Mevcut ve Olası Süreç (As-is ve to-be) modellemeleriniz ile beraber yapılması gereken değişiklik ve eylem planlarınızı oluşturabilirsiniz.
  • ISO 31000 beklentisi olan süreç modelleri üzerinden risk haritalarını oluşturabilirsiniz.
  • Süreç ve aktivite bazında risk tespiti ve ilişkilendirmelerinizi yapabilirsiniz.
  • Risk tespit ettiğiniz faaliyetlerinize kontrol noktaları tanımlayarak risklerin süreçlerinizi etkilemesinin önüne geçebilirsiniz.
  • Süreç ve aktivitelerinize bağlı girdi-çıktıları tanımlayarak süreç bütünlüğünü oluşturabilirsiniz.
  • Süreç ve aktivite bazında kaynak tanımlaması yapabilir, kaynaklarınızın iş yüklerini raporlayabilirsiniz.
  • Olası bir kaynak değişikliğinde etkilenen süreçlerinizi tespit ederek iyileştirici önlemlerinizi alabilir, takibini sağlayabilirsiniz.
  • Kullanıcı dostu ara yüzü ile görsel algı gücünü uç kullanıcılarınız için arttırabilirsiniz
  • Değişen şartlara uyum için gerekli revizyonları sistem üzerinden kullanıcı bazlı yetkilendirme ile gerçekleştirebilir, ilgili kullanıcılara sistem üzerinden otomatik olarak dağıtılmasını sağlayabilirsiniz.
  • Süreç etki ve olgunluk değerlendirmeleri ile süreç önceliklendirme analiz raporlarını oluşturabilirsiniz.
  • Kurumunuzdaki tüm ek nitelikleri süreçler ve aktiviteler düzeyinde oluşturabilirsiniz.
  • Mevcutta var olan süreçlerinizi sisteme aktarabilirsiniz. (Visio, BPM gibi belirli formatlarda)
  • Süreçlerinizi politika ve prosedürleriniz ile ilişkilendirebilirsiniz.
  • Süreçlerinizi riskleriniz ile ilişkilendirebilirsiniz. Bu sayede sürecinize ait risklerinizi takip edebilirsiniz.
  • Son onay sonrası yayınlanan süreçleriniz için mail ile bilgilendirme yapabilirsiniz.
  • Süreçlerinizi revize edebilir, geçmiş versiyonlarını sistem üzerinde saklayabilir ve versiyonlar arası karşılaştırma yapabilirsiniz.
  • Süreçlerinizi alt üst ve ilişkili süreçleriniz ile ilişkilendirebilirsiniz. Bu sayede revize olan süreçleriniz için sistem ilişkili süreç sahiplerini tetikleyerek süreçlerini gözden geçirmesini sağlayabilirsiniz.
  • Süreç kartınızı oluşturup sürecinize ait bütün bilgileri görüntüleyebilirsiniz.
  • Detaylı raporlar ile anlık veri takibi yapabilirsiniz.

Süreç Yönetimi Faydaları

  • Süreçlerinizin uçtan uca modellemelerini gerçekleştirerek değişikliklerin tüm süreçlere etkisini izleyebilirsiniz.
  • Süreç, risk, fırsat haritalarınızı oluşturup hedeflerinize ulaşmayı engelleyici etkenlere karşı kontrol noktalarınızı belirleyebilirsiniz ve gereken önlemlerinizi alabilirsiniz.
  • Süreç ve aktivitelere ait politika ve prosedürlerinizi ilişkilendirerek, tüm paydaşlarınızın erişimini hızlandırabilirsiniz.
  • Süreçlerinize bağlı girdi çıktı ilişkilerinizi tanımlayarak, aktivitelerinizin sonuçlarını takip edebilirsiniz. Kaynaklarınızın etkinliğini yönetip faaliyetlerinizdeki görev tanımlarını çıkartabilirsiniz.
  • Sorumluluk çizelgesi ile rollerin iş süreçlerindeki görev ve sorumluluklarını belirleyebilirsiniz.
  • Revizyon-görüş-kontrol-onay ve dağıtım fonksiyonları ile süreç akışlarınızı yönetebilirsiniz.
  • Artan rekabet, değişen pazar koşulları ve mevzuatlara karşı sistem revizyonlarınızı gerçekleştirerek, esnek ve çevik adaptasyona sahip olabilirsiniz
  • Pozisyon bazlı yaklaşım ve risk yönetimi ile süreçlerinizi kesintisiz bir şekilde yöneterek işlerinizin devamlılığını sağlayabilirsiniz.
  • Süreç olgunluk ve iş etki değerlerini tanımlayarak iyileştirilmesi gereken süreçlerinizi tespit edebilirsiniz.
  • Potansiyel ve mevcut süreç modellemelerinizi gerçekleştirerek süreçlerinizin durumunu ve eksikliklerinizi belirleyebilir, ilgili eylemlerinizi planlayabilirsiniz.
  • Özellikle iç denetimlerinizi sistem üzerinden kolaylıkla yönetebilirsiniz. İlişkili süreçlerinizi, süreçlerinize ait planlanan eylemlerinizi, risklerinizi, kontrollerinizi, politika ve prosedürlerinizi, kaynaklarınızı tek bir çerçeveden görüntüleyip, raporlayabilirsiniz.

 

İç Denetim

Bir organizasyonun faaliyetlerini, süreçlerini, risk yönetimini, iç kontrollerini ve yönetim sistemlerini değerlendirmek ve geliştirmek amacıyla kullanılmaktadır. Bu sayede organizasyonun hedeflerine ulaşması, faaliyetlerin etkinliği ve verimliliği artırması, mali bilgilerin doğruluğunun sağlaması ve bunun yanı sıra yasalara, düzenlemelere ve iç politikalara uyumu temin etmesi amaçlanır.

  • Risk seviyesine göre süreç bazlı denetim yapılmaktadır.
  • Denetim evreni ve denetim planları birbiriyle ilişkilidir.
  • Zengin rapor içeriği bulunmaktadır. Eylem raporu ve denetim tarihçesi raporu bulunmaktadır.
  • Kurum içi veya dışı denetçi tanımlanabilmektedir.
  • Sistem tarafından mail ile bilgilendirme otomatik olarak yapılmaktadır. Ayrıca geciken işler için sistem hatırlatma maili göndermektedir.
  • Puanlı, puansız, seçenekli sorular tanımlanabilmektedir. Ayrıca soru özelinde kontrollerle ilişkilendirme yapılmaktadır.

QGRC Teknik Özellikleri

  • Azure App Servis
  • Active Directory Entegrasyonu
  • Single Sign On Özelliği
  • Hazır Web Servisler
  • Yabancı Dil Desteği
  • Mail Entegrasyonu
  • Mobil İmza, E-imza, Dijital İmza
  • Geniş Parametre Desteği
  • Toplu Aktarım Araçları
  • Rol Bazlı Erişim Yetkisi
  • Görev Transferi ve Vekalet İşlemleri
  • Uyarlanabilir Uyarı ve Eskalasyon Sistemi
  • Zengin Rapor Listesi, Dashboard ve Grafikler
  • Düzenlenebilir Rapor Şablonları